Безпека життєдіяльності дошкільнят
Сьогодні проблема безпеки розглядається, як базисна потреба людини, тому на дошкільний навчальний заклад покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя.
Починаючи з того моменту, як дитина робить перші кроки, вона зазнає впливу небезпечних факторів. Брак життєвого досвіду, беззахисність і невміння діяти в критичних ситуаціях робить дитину уразливою в усіх відношеннях. Тому про те, як діяти у тій або іншій проблемній ситуації, дитині повинні пояснити батьки та вихователі.
Однією з ефективних форм профілактичної роботи серед дошкільнят є проведення „Тижня знань з безпеки життєдіяльності”, який проводиться у дошкільних навчальних закладах району 2 рази на рік. Педагогічні колективи ДНЗ ставлять перед собою такі завдання:
- підвищення ефективності навчально-виховної роботи з дітьми з питань - особистої безпеки та захисту життя;
- поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя;
- пропагувати здоровий спосіб життя серед батьків та їх дітей;
- інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.
Вихователі дошкільних установ спільно з представниками МНС та батьками організовують та проводять відкриті заняття з тематики безпеки дитини, батьківські збори з питань попередження дитячого травматизму. З дошкільнятами відпрацювали практичні дії в умовах виникнення надзвичайних ситуацій, проводять конкурси, вікторини на знання правил безпечної поведінки.
Навчально-виховна робота проводиться із залученням дітей до різних форм роботи: заняття, ігрова діяльність, театралізована діяльність, свята та розваги, конкурси, бесіди (індивідуальні, групові та колективні), екскурсії, читання художньої літератури з використанням українського фольклору, самостійно-художня діяльність, пошуково-дослідницька діяльність, моделювання ситуацій та їх розв’язання.
Кожній дитині необхідно дати знання основних методів захисту від можливих надзвичайних ситуацій, навчити правилам безпечної життєдіяльності.